عاجل إغلاق 6 مراصد حول العالم وأنباء عن وجود فضائيين أو عاصفة شمسية!

عاجل إغلاق 6 مراصد حول العالم وأنباء عن وجود فضائيين أو عاصفة شمسية!
    إنتشر على السوشيال ميديا منذ قليل أخبار عن إغلاق 6 مراصد حول العالم 
    بدون ذكر أي سبب 
    وهذا دفعني لأن أبحث عن الأمر وأجد أن بالفعل الامر حقيقي
    وأن بالفعل هُناك تفكير في وجود فضائيين خاصة وإن بعض الأشياء الغريبة ظهرت في السماء الأيام الماضية! 
    وقد لاحظها أغلب الناس 
    لن أطيل عليكم ولكنني سأترككم الآن مع التفاصيل، ولاتنسى أن تُخبرنا برأيك في كُل هذا في التعليقات.

    مراصد الشمس ووجود فضائيين وعاصفة شمسية وأشياء أخرى! 


    خبر عاجل 
    مرصد الشمس Sunspot في نيو مكسيكو قد تم اغلاقه بشكل غامض وإجلاء جميع من فيه والان اغلاق ٥ مراصد اخري حول العالم..ولا احد يعلم ماذا يحدث وانباء علي ان عاصفة شمسيه ستضرب الأرض وستتسب في ضرر كبير، وآخرون توفعوا وصول كائنات فضائية من مجرات اخري بعيده. والبعض الآخر نفي هذه الأفكار وتوقع ان تم غلقها لأنها كانت تستخدم للتجسس علي بعض الدول.
    الخبر انتشر بشده ومحدش عارف الحقيقه فين ولا ليه المراصد دي اتقفلت..!!
    مراصد الشمس - إغلاق المراصد - أغلاق المراصد الشمس - وجود فضائيين - العاصفة الشمسية - عاصفة شمسية أغلاق المراصد - مرصد الشمس ووجود فضائيين
    عاجل إغلاق 6 مراصد حول العالم وأنباء عن وجود فضائيين أو عاصفة شمسية! 

    بعض الإستنتاجات فيما يَخُص موضوع غلق المراصد 

    بالإضافة إلى مجموعة أخرى من الأخبار يُمكنك أن تربطهم ببعضها
    وتستنتج نتيجة واحدة وهي إننا على أعتاب كارثة كُبرى! 
    "دول خبرين واخدين صدى عالمي بقالهم يومين تلاتة وقالبين الدنيا ملهومش علاقة ببعض نهائي، قد تروها مرعبة، وقد ترونها عادية او على سبيل التهويل، لكن من باب العلم بالشيء يعني قلت اقولهولكم اهو تعرفوا"
    الخبر الأول ظهر بتاريخ ٩ سبتمبر ..
    مكتب التحقيقات الفيدرالي الFBI في امريكا قرر انه فجأة كدة يقفل المرصد الوطني الشمسي، اللي بيراقب الشمس في نيو ميكسيكو في حي سانسبوت ومعاه اغلقوا كمان مكتب البريد اللي جنبه، من غير ابداء اي اسباب الا انها "إجرائات احترازية لأسباب أمنية" وده على لسان شاري ليفسون المتحدثة بإسم رابطة الجامعات لأبحاث الفلك.
    المشكلة ان الFBI طلب من الموظفين الاستعداد واخلاء المرصد، طب نستعد لايه؟ محدش عارف، وتم نقل الموظفين بعيد في مكتب تاني في كلاودكروفت، وده على لسان رئيس مقاطعة أوتيرو "بيني هاوس"
    اللي زاد وغطى هو ان لحد دلوقتي المراصد في العالم بتقفل، فيه ٧ مراصد قفلوا لحد النهاردة في هاواي استراليا و اسبانيا وتشيلي وغيرهم، وبردو محدش عارف السبب، وده ادى لظهور بعض التنبؤات يعني عالسوشيال ميديا وبعض آراء العلماء المتابعين للحدث، نذكر منها الآتي :
    - لو انتا من الفريق الخيالي ، يبقا المرصد رصد فضائيين هيغزونا مثلا او رصدوا سفن فضائية جاية علينا وامريكا بتغطي عالموضوع عشان الذعر العام وكدة.
    - لو انتا من الفريق الديني ، يبقا فيه علامة من علامات الساعة هتحصل، نجمة الانبياء اللس بتظهر كعلامة ظهرت مثلا والمهدي اتولد، او حد هيظهر او ظهر ومش عايزين الناس تخاف،
    - لو انتا من الفريق العلمي ، فا فيه رأي بيقول ان فيه عاصفة شمسية قوية جدا او مدمرة Solar flare بتقترب من كوكب الأرض غنية بالCME او الاشعاع الكهرومغناطيسي، ولو فعلا فيه عاصفة كدة يبقا كل وسايل الاتصال والwaves والاقمار الصناعية واجهزة الملاحة والانترنت واي حاجة بتعتمد على التكنولوجيا هتتدمر ونرجع تاني بقا للسيوف والحاجات الجميلة دي
    - اما لو انتا من الفريق الواقعي، فهي مجرد إجرائات امنية عادية واحنا بنكبر الموضوع .
    دا اول خبر .
    الخبر التاني بقا بتاريخ ٥ سبتمبر ٢٠١٨م.
    في حساب معهد الهيكل اليهودي عاليوتيوب، اعلن اخيرا ان البقرة الحمراء اللي المفروض مستنيينها كعلامة على ظهور المسيح اليهودي عند الهيكل اتولدت خلاص، ورفعوا فيديو للبقرة الحمراء وهي بترضع من امها، وهي ناتج عمل سنين من اللعب في الجينات عشان تتولد البقرة دي بالمواصفات دي واللي بظهورها المفروض هيظهر المسيح المنتظر اللي هيقيم مملكة اسرائيل عند الهيكل .
    ومعنى كدة ان اسرائيل هتبدأ في بناء هيكل تالت على جبل الهيكل او ما يسمى "المسجد الاقصى" يعني، الهيكل التالت يبقا رقم ٣ لان اول هيكل اتهد في السبي البابلي، والتاني اتهد ايام الرومان.
    البقرة الحمراء او الصفراء او "باراه أودوماه" بالعبرية، ليها مواصفات كتير، زي انها تبقا حمراء تماما، ليس بها اي تموجات، وحتى وجود شعرتين سوداوين على ظهرها يجعلها لا تصلح لأن تكون بقرة مقدسة، لم تحلب من قبل، لم تستخدم في عمل او حرث، خالية من العيوب الخارجية، والامراض الداخلية، صغيرة السن.
    واللي ميعرفش فا المفروض في الدين اليهودي، ان شعب اسرائيل كله مش متطهر ولازم يتطهروا عشان يعرفوا يدخلوا القدس اوالهيكل،
    فا فيه نبوءة ان فيه ملك يهودي قوي من نسل النبي داوود هيظهر في اخر الزمن يوحد الممالك ويحكم اليهود ويقيم الدولة الاسرائيلية، وهيظهر عند الهيكل .
    لما سيدنا المسيح ظهر، اتباعه قالوا انه هوا ده ملك اليهود، لكن اليهود اياميها رفضوا ده وقالوا مش هوا، والخلاف بينهم لحد النهاردة ان المسيحيين بيقولوا هوا واليهود بيقولوا مش هوا، وده احد اسباب احتلال فلسطين للي ميعرفش، انهم يضحوا بالبقرة الحمراء بطريقة الحرق بخشب الأرز اللي هيا المفروض هتظهر عند الهيكل في اخر الزمن، وبعدين يتطهروا بالرماد بتاعها فا يكونوا جاهزين، ويستنوا ظهور الملك القوي، لو ظهر يبقا مكنش هوا سيدنا عيسى او يسوع، لو ظهر يتبعوه.
    وطبعا مش محتاج اقول ان المسيح اليهودي المنتظر ده عندنا كمسلمين هوا المسيح الدجال يعني، وظهوره حتمي ومستنيينه، والمفروض اننا مؤمنين بظهوره.
    الكلام ده عن ظهور المسيح المنتظر موجود في التلمود، وفي شرائع موسى بن ميمون المسماه "المشناة توراة" وفيها طريقة التطهير بالرماد وطبعا سفر اللاويين ٨ : ١١ تحت مسمى "فريضة التقديس" ، وسفر العدد اصحاح ١٩.
    بعض الاسألة التي قد يسألها البعض ..
    - هل فيه ربط بين الخبرين؟ مش عارف .
    - هل كلها علامات لحاجة؟ معرفش.
    - هل الموضوع فيه تهويل؟ احتمال كبير جدا.
    - هل هي مجرد اخبار زي كل مرة ومفيش حاجة بتحصل؟ وارد بشكل كبير.
    - طيب رأيي انا الشخصي؟ مجرد بعرض الموضوع بس.
    - طالب من حد يقتنع بحاجة؟ لا.
    - هل انا فسرت حاجة من وجهة نظري؟ اظن لا.
    - ايه الاستفادة من النشر؟ المعرفة بس.
    - العالم هينتهي ؟ اكيد معرفش.
    - دي مؤشرات لنهاية العالم؟ احتمال كبير تكون مبالغة واكون انا غلطان او مش متابع كويس وبكبر الموضوع .
    - مطلوب مننا نخاف؟ اكيد لا.

    1. انت صبغت الموضوع بنظريات من وحي خيالك مما افسد الهدف من الموضوع للاسف ..ذكرا كل ما سبق بدون مصادر رسميه منها اغلاث 7 مراصد حول العالم اين مصدرك الرسمي؟

      ردحذف


    ننقل تجاربنا إليكم 
    أشتري روايات ورقية من متجرنا لتصلك إلى باب منزلك 
    بخصم يصل إلى 50 % لتصفح الروايات وشراءها